Treść artykułu

Wycieczka do Mosznej

31 maja, ok. 7 rano, członkowie naszego Klubu Seniora wraz podopiecznymi ŚDS i Klubu na Psiaku wybrali się na wycieczkę do Mosznej. W ramach ustalonego programu najpierw zwiedziliśmy przypałacowy park i oranżerię, a później, wraz z panią przewodnik weszliśmy na komnaty, które należały do hrabiostwa von Tiele-Winckler. Przedwojenni właściciele zamku, jako bardzo majętni właściciele wielu kopalni i hut na Górnym Śląsku, przerobili osiemnastowieczny pałacyk w bajkową rezydencję wzorowaną na słynnym zamku Neuschwanstein, w Bawarii. Zarówno seniorzy, jak i dzieci z fundacyjnej świetlicy, byli pełni zachwytu dla piękna pałacu i jego otoczenia.

Po zwiedzeniu wnętrz, przyszła kolej na wizytę w stadninie, która niegdyś przynależała do majątku von Tiele-Wincklerów. Oprócz koni, można było zobaczyć różne małe ssaki trzymane w mini zoo, a dla dzieci był plac zabaw.

W porze obiadu, zamiast do restauracji udaliśmy się na polanę nieopodal zamku gdzie w przygotowanym miejscu rozpaliliśmy ognisko. Pieczenie kiełbasek upłynęło przy wspólnym śpiewaniu starych szlagierów. O repertuar i akompaniament na gitarze, zadbał pan Leszek, przyjaciel naszego Klubu. Po wspólnym biesiadowaniu przyszła kolej na sesję zdjęciową. Do Wrocławia wróciliśmy wczesnym wieczorem w wyśmienitym humorze.