Treść artykułu

Nasze Wspólne wakacje

Dnia 1.07.2019r. zebraliśmy się pod supermarketem NETTO. Pamiętam jak oczekiwaliśmy na odjazd do Szklarskiej Poręby. Tydzień wystarczył nam na to, by przygotować się do podróży. 100 złotych to nie jest wygórowana cena dla każdego z nas. A tyle właśnie kosztuje taka wycieczka. Zapisanych było nas w sumie osób 20. Zebraliśmy po 3 pary koszul, spodni –długich, krótkich, kurtkę na deszcz i odpowiednie obuwie. Punkt 15.00 osiągnęliśmy cel tj. Szklarska Poręba Średnia ośrodek „Radość”. Otrzymaliśmy klucz, każdy do swojego pokoju mój -208. Pierwszy dzień –poniedziałek spędziliśmy na odpoczynku i zbieraniu sił do zwiedzenia całej Szklarskiej Poręby. Obiad o 17.00. Osobiście oglądałem telewizor do godziny 22.00. Wtorek, następnego dnia wybraliśmy się do miasta, by zakupić potrzebne nam produkty na czas pobytu. Zwłaszcza, że wspólnie podjęliśmy decyzje –ognisko, punkt 17.00.

Rozpakowaliśmy nasze bagaże. Każdy miał czas wolny, po to żeby uporządkować nasze własne sprawy. Ognisko rozpalone, kiełbasy zjedzone, a humor nasz syty. Powrót do pokoi godzina 20.00. Cisza nocna 22.00. Środa, to czas, gdy cel obraliśmy jako wodospad Kamieńczyk. Czasem w dół, pod górę, dotarliśmy na miejsce. Dowód na to –mnóstwo wykonanych zdjęć podczas wycieczki. Wodospad ten, to rezerwat przyrody objęty ochroną. Występuje tam rzadki okaz zwierząt –żbik, dzik, jastrząb. Schronisko położone niedaleko daje możliwość nabrania sił do powrotu. Wspominam to miejsce jako piękny krajobraz, połączenia fauny i flory. Powrót o 13.00. Zjedzony obiad, a potem czas wolny. Chętni, na Chybotek, wybrali się po południu. Wpisali się uczestnicy, do zeszytu wyjść -czas powrotu.

Poniżej fotorelacja z wycieczki 🙂

Czwartek, zwiedzanie huty szkła „Julia” – Piechowice. Sklep pełen pięknie wykonanych ozdób tzn. figurek, mis, bombek świątecznych, wazonów na kwiaty też. Spotkaliśmy wielką halę na której mieliśmy okazję zauważyć jak wykonuje się najdokładniej wyroby ze szkła. Piece rozgrzane do końca zmieniały postać minerału w masę plastyczną. Obróbka końcowa jest to już tylko kwestia cierpliwości. Osobiście zdecydowałem się na kupno dwóch szklanek, do dziś piję w nich herbatę. Obiad -13.00. Przerwa na odpoczynek do godziny 15.00. Dla ciekawych relaks w grocie solnej. Miejsce uzdrowiska, dla grupy osób dziesięciu. Przyjemny klimat, czas popołudniowy, odpoczynek, spokojna muzyka. W sumie 45 minut. Piątek, zapięcie bagaży uporządkowanie pokoi, zdeponowanie kluczy. Odebranie prowiantu, autokar pod ośrodkiem „Radość”  równo 12.00 -południe.

Koniec –parking NETTO Wrocław powrót 17.30. Rozejście się do domów, każdy w swoją stronę.

Uczestnicy Fundacji Opieka i Troska 01.07. – 05.07.2019r.