Każdy z nas pamięta letnie wakacje nad morzem lub jeziorem, gdy spotykamy się z naturą w cztery oczy. Wokół unosi się zapach wrzosów, a owady tworzą kompozycję, która umila ten czas. Nie tylko są dni słoneczne, czasem bywa deszczowo. Woda – jeden z najważniejszych pierwiastków występujących na świecie potrzebny do życia do tej pory jest tajemnicą. Wiele organizmów żywych jest do dziś od niej uzależnionych.

W środę, a mianowicie dnia 20 lutego odwiedziliśmy muzeum przyrody. Naszą podróż na temat historii ziemi zaczęliśmy równo o godzinie 12.00. Naszym odwiedzinom towarzyszył przewodnik. W sali głównej znajdowała się prezentacja – powstanie Ziemi. Był tam komentarz, teoria Wielkiego Wybuchu,  a też zmiany jakie wystąpiły na przełomie dziejów. Następne pomieszczenie zajmował okręt podwodny do penetracji głębin morskich dna oceanu. Jest tam opis pierwszych zdobywców dna Rowu Mariańskiego i nie tylko. Przewodnik opowiadał nam o typach stworzeń i zwierząt, które występują wśród wód akwenu morskiego. Ekspozycja zawierała takie drapieżniki jak rekin, diabeł morski, ale i też foki, morsy i orki. Dalej przeszliśmy do pokoju, w którym stał model sieci irygacji wód doliny Nilu. Były tam również pierwsze silniki, w tym maszyna parowa, śruba Archimedesa, piec żeliwny. Przewodnik przedstawił nam modele największych, najbardziej znanych okrętów żeglugi morskiej. Na koniec, wycieczkę zwieńczyła prezentacja obrazu dzisiejszego Wrocławia i zmian na przełomie lat od samego początku. Każdy z nas mógł odpocząć w miejscu przeznaczonym do relaksacji. Podróż nasza dobiegła końca o godzinie 15.00. W nagrodę zjedliśmy pizzę i rozstaliśmy się z dozą humoru na ustach.